Internet to wielkie dobrodziejstwo XXI wieku, ale jednocześnie pułapka, w którą zdarza nam się wpadać. Nasi przodkowie mieli kiedyś do dyspozycji tylko siebie jako najlepsze źródło informacji i to musiało im wystarczyć. Potem pojawiły się książki, z których można było czerpać niezbędne informacje. Poszukiwanie wiedzy wymagało jednak pewnego nakładu pracy i czasu. Natomiast dzisiaj wystarczy wpisać jedno hasło w wyszukiwarkę internetową (np. „peruki Warszawa„) i otrzymać listę podpowiedzi, rozwiązań, wskazówek. Często gotowych przepisów. Z jednej strony to duże ułatwienie, z drugiej obniża potrzebę kreatywności. Kiedy jednak poszukujemy opinii na jakiś temat, to często jedna z metod.
Jeśli mowa o sklepie spożywczym i zakupie bułki, to nie poszukujemy sprawdzonych opinii. Natomiast w przypadku towarów luksusowych czy rzadziej używanych, często sięgamy po opinie innych, by nie tracić czasu czy nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy na buble. Takim przypadkiem może być sklep z perukami. Nie każdy dokonuje w nich zakupów, a jeśli już ktoś decyduje się na taki zakup potrzebuje sprawdzonych miejsc. Najłatwiej jest poszukać wśród znajomych osoby, które takich zakupów dokonywały i mogą wyrazić swoje zdanie. Jeśli takich nie ma, to pozostaje Internet. Można poszukać for internetowych, gdzie klienci wypowiadają się na temat poszczególnych miejsc lub w wyszukiwarce wpisać odpowiednią frazę, która wskaże nam odnośniki do opinii.