Outsourcing IT – wszystko co musisz wiedzieć

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Oddelegowanie usług teleinformatycznych do firm zewnętrznych to powszechnie stosowana praktyka w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach. Wszelkiego rodzaju czynności związane z instalacją oprogramowania, konfigurowaniem sprzętu, czy też sieci są wykonywane w przeciętnym biurze raz na jakiś czas. To sprawia, że w kilkuosobowym zespole nie jest potrzebny informatyk zatrudniony na etacie. Taki pracownik generowałby tylko straty, ponieważ przez większość czasu najzwyczajniej w świecie nie miałby co robić. Zanim  jednak zdecydujemy się na outsourcing zespołów IT, zastanówmy się jaki model usługi sprawdzi się w naszym przypadku. 

Outsourcing o wielu twarzach

Korzystanie z usług zewnętrznych firm IT ma sporo zalet. To przede wszystkim elastyczność oraz dostęp do wykwalifikowanych specjalistów z różnych dziedzin i opłacanie faktycznie wykonanej pracy. Warto pamiętać, że outsourcing może mieć wiele odsłon. Najpopularniejszy jest tzw. body leasing polegający na wypożyczeniu specjalistów, ale równie dużym zainteresowaniem cieszy się także outsourcing projektowy, w przypadku którego zleceniodawca dostarcza wszelkie informacje dotyczące danego przedsięwzięcia i oczekuje na rezultaty. Dzisiejsze technologie sprawiają również, że taki specjalista ds. IT w większości sytuacji będzie mógł nas obsługiwać zdalnie, a to także wpłynie na koszt zlecenia.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Dlaczego ociepla się rury?
Dlaczego ociepla się rury?
Izolacja rur jest niezwykle ważna. Dzięki niej można oszczędzić bardzo dużą ilość pieniędzy, a także zadbać o środowisko naturalne, gdyż […]
Inwestycja w fotowoltaikę – dlaczego warto?
Osobista elektrownia słoneczna to doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie tylko chcą zaoszczędzić znaczną ilość pieniędzy, lecz także wnieść swój […]
Co wypada wręczyć przyszłym klientom?
Co wypada wręczyć przyszłym klientom?
Marketing firmowy w dzisiejszych czasach wymaga stosowania niekonwencjonalnych metod. Najważniejszym jest, by zapaść w pamięć klientowi i sprawić, aby zapamiętał […]