Czy w każdym sklepie konieczne są ekspozytory reklamowe?

Jest kilka takich sztuczek marketingowych, które sprawiają, że klienci chętniej kupują niektóre produkty. Jednym z tego typu trików są ekspozytory reklamowe producent takiego wyposażenia sklepowego może dopasować półkę do naszych potrzeb. Towar poukładany na takich stojakach wydaje się czymś luksusowym i limitowanym. Klient przechodzący obok ekspozytora zainteresuje się tym, co się tam znajduje i za pewne włoży coś do swojego koszyka. 

Gdzie ustawić ekspozytor, by podziałał na klientów?

Półki z wyraźnym logo producenta danego towaru powinny stać na szczytach alejek, ale dobrze sprawdzą się również zaraz przy wejściu do sklepu, czy też koło kas. Wchodząc między regały, mimowolnie zwracamy uwagę na to, co jest poukładane z brzegu. Badania naukowców dowodzą wręcz, że produkty ułożone na początku alejek sprzedają się dużo lepiej, niż te, które znajdują się w jej środku. Ekspozytory dodatkowo pozwolą stworzyć wrażenie wyjątkowości, co wytworzy w kliencie potrzebę posiadania. Z kolei przy kasach takie półki sprawią, że znudzony staniem w kolejce gość sklepu zacznie obserwować otoczenie i sięgnie po to, co jest w zasięgu ręki. Takie praktyki stosują zarówno małe sklepiki, jak i wielkie dyskonty.

Dodaj Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 × 2 =