Rynek towarów i usług zdecydowanie się zmienił w ciągu ostatnich lat. Mają na to wpływ nie tylko nowe technologie, ale także zmieniające się oczekiwania konkretnych grup odbiorców. Co więcej, coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie sprzedaży do internetu. Platformy zakupowe spotkały się także z bardzo pozytywnym przyjęciem przez klientów.
Sprzedaż online wymaga wdrożenia odpowiednich narzędzi, które będą funkcjonalne i przyjazne w obsłudze, zarówno dla osób zarządzających sklepem, jak i dla kupujących. Dlatego witryny internetowe uwzględniają intuicyjny interfejs dla klientów, a jednocześnie wiele praktycznych możliwości dla administratorów. Ważne jest nie tylko atrakcyjne zaprezentowanie asortymentu, ale także bardziej prozaiczne kwestie – np. sposób płatności, czy dostawy. Warto bardzo starannie dopracować też procesy logistyczne.
Towary, które zamawiane są przez internet wymagają bezpiecznego dostarczenia do klienta. Firmy spedycyjne oferują w tym zakresie kompleksowe usługi. Bardzo ważne jest jednak solidne zabezpieczenie wysyłanych paczek. Zwykle stosowane są wytrzymałe pudełka tekturowe, do których dodatkowo wkładane są różnego rodzaju wypełniacze, ale warto też uwzględnić taśmy pakowe z nadrukiem, które jednocześnie będą mieć znaczenie marketingowe. Kartony zabezpieczone takim pasem dotrą w nienagannym stanie do adresata, a przy okazji wyeksponują logo i nazwę firmy. Z kolei do wysyłek wielkogabarytowych bardzo często stosowana jest folia stretch, przydatna szczególnie przy paczkach paletowych.