Zapewnienie odpowiednich warunków pracy to jeden z podstawowych obowiązków pracodawcy. Należą do nich przede wszystkim bezpieczeństwo i higiena pracy. Czystość w miejscu pracy jest więc elementem troski o odpowiednie traktowanie pracowników.
Przepisy prawa pracy obligują pracodawcę w szczególności do zapewnienia odpowiedniej czystości stanowiska pracy i całego pomieszczenia, w którym przebywa pracownik. Najczęściej obowiązek ten jest realizowany poprzez wynajęcie osoby, która będzie utrzymywała odpowiednią czystość lub powierzenie prac wyspecjalizowanej firmie. Możliwe jest również zlecenie prac porządkowych samym pracownikom, warto mieć jednak na uwadze, że będzie to prowadziło do oderwania ich od podstawowych zadań – może skutkować spadkiem wydajności.
Koszt utrzymania czystości w miejscu pracy jest jednak najczęściej stosunkowo niewielki. Praca sprzątaczki jest nisko wyceniana, a środki czystości – tanie i łatwo dostępne. Oprócz handlu tradycyjnego można zresztą kupić je również w internecie – wyspecjalizowany sklep, oferujący rozwiązania dla zakładów pracy znajdziemy przykładowo na https://www.higiena.net.pl/. Warto też nadmienić, że osoby pracujące w czystym otoczeniu będą z pewnością bardziej zadowolone z warunków i efektywniejsze w swoich działaniach.