Dwa sposoby na tworzenie obiektów 3D – Poznaj oba

Grafika 3D to szeroki termin używany do opisania procesu tworzenia trójwymiarowej reprezentacji czegoś. Grafika 3D jest wykorzystywana w wielu różnych dziedzinach, w tym w grach wideo, filmach, projektowaniu i produkcji wspomaganej komputerowo, obrazowaniu medycznym, wizualizacji naukowej i symulacji. Na stronie https://www.cadsol.pl/produkty/3dexperience/ jest firma, która zajmuje się również takimi rzeczami.

Tworzenie grafiki 3D

Grafika 3D może być tworzona od podstaw lub na podstawie skanów 3D rzeczywistych obiektów. Tworzenie modeli 3D od podstaw wymaga specjalistycznego oprogramowania do tworzenia wirtualnej wersji obiektu. Komputer następnie renderuje ten model w serię obrazów 2D znanych jako grafiki rastrowe lub mapy bitowe, które są wyświetlane na ekranie, aby stworzyć iluzję głębi i objętości 3D.

W przeciwieństwie do tego, skanowanie 3D jest procesem, w którym fizyczny obiekt jest przekształcany w dane cyfrowe, które opisują jego kształt i wygląd. Proces ten często obejmuje uchwycenie milionów punktów na powierzchni obiektu za pomocą laserów lub innych źródeł światła, a następnie połączenie ich w jeden plik zwany chmurą punktów lub plikiem danych skanowania (SDF).

Najpopularniejszy typ skanera 3D wytwarza chmury punktów poprzez pomiar odległości pomiędzy dwoma równoległymi wiązkami emitowanymi z różnych miejsc na jego platformie. Pomiary skanera są łączone z innymi informacjami, takimi jak wartości kolorów, w celu uzyskania modeli o wysokiej rozdzielczości, które mogą być wykorzystane do celów animacji lub efektów wizualnych.

 

Dodaj Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

cztery × 3 =