Firmy transportowe i spedycyjne zajmują się przewozem różnego rodzaju produktów na terenie całego świata. Wielokrotnie są to transporty pochodzące spoza unii celnej lub bardzo drogie, co implikuje konieczność zabezpieczenia go dodatkowo przez ingerencją ze strony osób trzecich. Podobnie jest również w przypadku jazdy na karnecie TIR – dostęp do ładunku musi być odpowiednio zabezpieczony.
Najpopularniejszym zabezpieczeniem jest naturalnie plomba montowana w miejscu, które musi być naruszone podczas otwierania przestrzeni ładunkowej. Do tradycyjnych naczep powszechnie używa się te w postaci plomb zaciskowych, będące najczęściej znakowanym indywidualnym numerem elementem zaciskowym w postaci opaski. Jej konstrukcja uniemożliwia rozciągnięcie lub zdjęcie jej bez przecięcia.
Zarówno podczas przewozu towarów wartościowych transportem dedykowanym, jak i podczas podróży po odprawie na podstawie karnetu TIR, stosuje się je we wszystkich miejscach umożliwiających otwarcie ładowni. Dodatkowo podczas przewozów po odprawie plombuje się linkę celną plandeki lub kontenera, co jeszcze bardziej utrudnia jakikolwiek dostęp.
Skoro wiemy już sporo o plandekach i zabudowach stałych, warto jest poruszyć najpopularniejszą metodę przewozu za pomocą statków wodnych. Chodzi tutaj naturalnie o kontenery. Z oczywistych względów umieszczenie linki celnej jest tutaj bezcelowe, jednak plomba butelkowa to rozwiązanie skrojone na miarę potrzeb. Jej konstrukcja wymusza uszkodzenie podczas otwarcia, podobnie jak w przypadku innych plomb, jednakże dopasowana jest ona do zamknięcia każdego standardowego kontenera i eliminuje konieczność innego zabezpieczenia.