System BI składa się ze zbioru narzędzi i aplikacji, które umożliwiają zbieranie, przekształcanie, przechowywanie i analizowanie danych biznesowych. System BI to ekosystem, w którym wiele aplikacji współpracuje ze sobą, aby dostarczyć dane potrzebne do podejmowania decyzji.
Poniżej przedstawiono niektóre wspólne składniki systemu BI:
Baza danych, która przechowuje dane historyczne do analizy. Hurtownia danych zwykle zawiera szczegółowe informacje o klientach, produktach, sprzedaży i innych interesujących nas kategoriach.
Podzbiór danych w hurtowni danych, który zawiera dane dla konkretnych jednostek biznesowych lub zespołów w organizacji. Data mart zazwyczaj zawiera streszczone wersje szczegółowych informacji zawartych w hurtowni danych. Na przykład, sprzedawca może użyć data mart, aby uzyskać dane dotyczące sprzedaży dla swojego terytorium, podczas gdy dyrektor wykonawczy może użyć go, aby zobaczyć, jak dobrze różne działy są wykonywane w porównaniu do siebie w firmie jako całości.
Aplikacja używana przez użytkowników do przeszukiwania ich osobistych widoków hurtowni danych lub innych źródeł informacji, takich jak zewnętrzne bazy danych lub usługi internetowe. Narzędzia zapytań mogą być również wykorzystywane przez programistów i administratorów, którzy budują raporty i pulpity nawigacyjne przy użyciu języków zapytań, takich jak SQL.
Aplikacja, która pomaga użytkownikom tworzyć i eksplorować wizualizacje danych. Narzędzia wizualizacji mogą być używane do tworzenia wykresów, diagramów, map i innych typów wizualnych reprezentacji danych.