Jak rozwijać swoją własną markę na rynku?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Rozwój marki to proces, który obejmuje stworzenie nazwy, logo, sloganu i wszystkiego innego, co ludzie będą kojarzyć z Twoją firmą. Sama marka jest tym, o czym ludzie myślą, gdy słyszą Twoją nazwę; to mentalny obraz, który przychodzi do głowy, gdy ktoś słyszy lub widzi nazwę Twojej marki.

Kluczem do stworzenia wspaniałej marki jest wiedza o tym, kim są Twoi docelowi klienci i czego od Ciebie potrzebują/chcą. Kiedy już znasz te informacje, możesz opracować strategię marki, która będzie z nimi współbrzmieć i pomoże Ci osiągnąć Twoje cele.

Jeśli dopiero zaczynasz rozwijać swoją markę online, oto kilka wskazówek:

1. Zdefiniuj obietnicę marki

Co odróżnia Twój biznes od innych firm? Dlaczego klienci powinni zdecydować się na współpracę z Tobą, a nie z kimś innym? Co jest wyjątkowego w tym, co oferujesz? Te pytania powinny kierować wszystkimi decyzjami dotyczącymi tego, jak prezentujesz się jako organizacja – od oferowanych produktów i usług po język używany na opakowaniach i materiałach promocyjnych.

2. Wybierz mądrze swoją nazwę

Twoja nazwa jest jednym z najważniejszych elementów każdej firmy, ponieważ to właśnie ją ludzie zapamiętują jako pierwszą, gdy próbują sobie przypomnieć kogo lub czego szukają (pomyśl o „Google” lub „Microsoft”). Jest to również jedna z najtrudniejszych rzeczy elementy do zmiany, gdy już je wybierzesz, więc upewnij się, że poświęcisz czas na zbadanie dostępnych opcji i podjęcie właściwej decyzji.

3. Ułatw ludziom znalezienie Cię

Jeśli prowadzisz firmę, istnieje kilka sposobów, na które ludzie mogą próbować znaleźć Twoją firmę w Internecie: mogą szukać konkretnego produktu lub usługi; mogą szukać adresu URL Twojej strony w swojej przeglądarce (lub w wyszukiwarce, takiej jak Google lub Bing); lub mogą zobaczyć reklamę, która doprowadziła ich tam.

Kluczowa rola archetypu marki

Archetyp marki to model, który opisuje konkretny typ charakteru lub osobowości. Stanowi opis cech, wartości i właściwości osobowości, które definiują osobę lub organizację.

W ujęciu marketingowym służy do opisania atrybutów i cech produktu lub usługi, które czynią je wyjątkowymi.

Istnieje wiele różnych sposobów na opracowanie własnego archetypu marki. Możesz zacząć od przeprowadzenia badań online i dowiedzieć się, jak inne firmy opracowały swoje archetypy. Możesz również zapytać przyjaciół i rodzinę, jakie są ich ulubione marki i dlaczego tak bardzo je lubią. To może dać Ci kilka pomysłów na to, jak ludzie postrzegają Twoją firmę lub produkt.

Po zidentyfikowaniu tego, co wyróżnia Twoją firmę spośród innych w Twojej branży, będziesz chciał zdecydować, czy lepiej dla Twojego biznesu będzie, jeśli przyjmiesz istniejący archetyp, czy też stworzysz coś nowego.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czy możliwe jest dobrać perukę tak, żeby imitowała naturalne włosy?
Czy możliwe jest dobrać perukę tak, żeby imitowała naturalne włosy?
Odpowiedni wybór peruki ma bardzo duży wpływ na to, jaki będzie efekt końcowy. Tym samym istnieje możliwość takiego dobrania peruki, […]
Kiedy wybrać plakat a kiedy baner na promowanie firmy?
Kiedy wybrać plakat a kiedy baner na promowanie firmy?
Reklamowanie firmy jest sztuką. Należy robić to umiejętnie, aby nie być zbyt nachalnym i nie przytłaczać klientów oraz postronnych odbiorców. […]
Jak utrwalić ważne wydarzenia?
Jak utrwalić ważne wydarzenia?
Są takie wydarzenia, które przeżywamy tylko raz w życiu. Z pewnością zalicza się do nich wesele. Pragniemy więc, by każdy […]