W ostatnich latach światła ledowe zdobywają coraz szersze rzesze zwolenników. Na początku używane w urzędach, biurach i innych instytucjach użyteczności publicznej, obecnie ten typ oświetlenia coraz częściej spotyka się również w domach, gdzie zastępuje tradycyjne żarówki. Ledy, czyli diody emitujące światło, popularność zawdzięczają swojej wydajności przy równoczesnym niskim zużyciu energii elektrycznej. Nowoczesne rozwiązania, takie jak ściany i kurtyny ledowe, stosowane są również w marketingu.
Nośniki takie jak plakaty i billboardy powoli wypierane są przez technologię wykorzystującą telebimy i ściany ledowe. Pozwalają one na płynne wyświetlanie animacji i szybkie przejścia między klatkami, czym skutecznie przykuwają uwagę odbiorców. Jak zwraca uwagę strona https://gilbt.com/sciany-led/, dodatkową zaletą reklam wyświetlanych z użyciem ścian ledowych jest fakt, że gwarantują one doskonałą widoczność treści niezależnie od pory dnia czy warunków atmosferycznych. W związku z tym ściany ledowe coraz częściej występują jako nośnik reklamowy w przestrzeni publicznej. Sprawdzają się nie tylko na witrynach sklepów czy w centrach handlowych, lecz również na przystankach komunikacji miejskiej. Instalowane mogą być na ścianach budynków, biurowcach czy ośrodkach kultury. Ściany ledowe montować można również przy ogrodzeniach czy mostach oraz wszędzie tam, gdzie przekaz trafi do odbiorców.