Powiedzenie „nie oceniaj książki po okładce” niesie ze sobą ważną życiową mądrość, ale nie powoduje, że zmienia się ludzka podświadomość. Pierwsze wrażenie często decyduje o tym, jak postrzegamy poszczególne rzeczy. W świecie biznesu ma jeszcze większe znaczenie, bo często decyduje o wyborze produktu przez konsumenta, który codzienne zakupy może robić bez zastanowienia, opierając się przede wszystkim na tym, co zobaczy w pierwszym zetknięciu.
Obfitość rynku w różnorodne produkty i wariacje na ich temat stawia przed przedsiębiorcami ogromne wyzwanie. Muszą oni zadbać o każdy detal swojej oferty oraz dobrze ją zareklamować, a nawet bezbłędność nie jest gwarantem sukcesu. To jak przykuć uwagę kupujących? Korzystając z wiedzy o ludzkiej podświadomości i roli pierwszego wrażenia, można stwierdzić, że przykuwające wzrok etykiety papierowe uchylają drzwi do sukcesu. Każda osoba zatrzymująca się przy danym produkcie jest jego potencjalnym nabywcą. Jednak co zrobić, aby ten wzrok utrzymał się na dłużej?
Kolory, kolory i jeszcze więcej kolorów. Wyraziste barwy, widoczne z daleka będą wyróżniały się na półkach sklepowych. Reszta asortymentu powinna być tłem dla dobrze prezentującego się produktu. Jednak trzeba uważać, aby nie popaść w skrajność. Zbyt chaotycznie zaprojektowana etykieta może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Wszystko powinno być odpowiednio wyważone. Oprócz doboru palety barw, dobrze jest umieścić chwytliwe hasło, a żeby było ciekawiej, także kilka jego zamiennych wersji. Potem wystarczy już tylko potwierdzić wybór konsumenta dobrą jakością oferowanego produktu.