Posiadanie licznego grona kontrahentów to marzenie każdego przedsiębiorcy. Współpraca z klientami to bowiem szansa na zwiększenie przychodów organizacji i utrzymanie pozycji na rynku. Niemniej bardzo często zdarza się, że klienci zwlekają z zapłatą pieniędzy za wykonaną na ich rzecz usługę. Warto zatem wiedzieć co robić, kiedy znajdziemy się w takiej sytuacji.
Nieuczciwi kontrahenci to niestety dość częsty przypadek w biznesie. Według statystyk około siedemdziesięciu jeden procent klientów nie płaci za wykonaną usługę na czas. Z tego powodu każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak postępować w takiej sytuacji. Pierwszym działaniem, jakie warto podjąć, jest wysłanie wezwania do zapłaty. W tym przypadku sporządzamy stosowny dokument, w którym zawieramy wszystkie dane, zarówno nasze, jak i dłużnika oraz wysokość transakcji. Dodatkowo w piśmie powinniśmy ustalić przewidziane przez nas konsekwencje prawne braku uregulowania należności. Jeśli monit nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, wówczas dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usług firmy windykacyjnej. Po podpisaniu z nami umowy przejmie ona odpowiedzialność za odzyskanie pieniędzy od kontrahenta. Ostatecznym krokiem w walce z nieuczciwym klientem jest pozew sądowy. Tutaj jednak niezbędna może okazać się profesjonalna pomoc prawnika takiego jak np. specjaliści z witryny https://kancelaria-ppz.pl/. Dzięki doświadczeniu i wiedzy adwokata mamy znacznie większą szansę na korzystne rozstrzygnięcie sprawy. Tym samym skutecznie uporamy się z dłużnikiem i odzyskamy należne nam pieniądze.