Już od kilku lat możemy zauważyć, że coraz więcej cudzoziemców podejmuje zatrudnienie na polskim rynku pracy. Wynika to z kilku faktów, takich jak kryzysy w państwach sąsiadujących. Pracodawcy muszą jednak pamiętać, że zatrudnienie pracowników z zagranicy wiąże się z pewnymi obowiązkami prawnymi. Zobaczmy, na co należy zwrócić szczególną uwagę w takiej sytuacji.
Jedną z kluczowych kwestii, na które należy zwrócić uwagę, jest kraj pochodzenia danego kandydata. Jest to szczególnie ważne, gdyż obywatele krajów członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a także Szwajcarii mogą podjąć pracę bez posiadania specjalnego zezwolenia. Może to być duże udogodnienie dla pracodawców, którzy mogą w ten sposób uniknąć wielu koniecznych procedur.
W przypadku obywateli pochodzących spoza państw Unii Europejskiej konieczne jest dopełnienie większej ilości formalności. Jak już wspominaliśmy, konieczne jest posiadanie zezwolenia o pracę. Konieczna jest także karta pobytu, która może być wydawana w kilku formach: pobytu stałego, czasowego, krótkoterminowego, a także niebieska karta Unii Europejskiej. Posiadanie tych dokumentów jest konieczne do tego, by na przedsiębiorstwo nie były nałożone kary pieniężne. Warto zatem skorzystać z pomocy agencji tymczasowych, które oferują pomoc nie tylko w znalezieniu odpowiedniego pracownika, lecz także we wszystkich kwestiach prawnych. Jedną z nich jest firma rekrutująca pracowników z Ukrainy, której usługi zajdziemy na stronie http://www.laxowork.pl/rekrutacja-pracownikow-z-ukrainy/.