Polski rynek. tak jak rynek każdego innego kraju, cechuje się swoją własną specyfiką, która jest wyjątkowa wobec innych państw. Dlatego chcąc wdrażać innowacje, powinno się uprzednio poznać wszystkie tajniki rodzimego rynku, aby czasem nie zaproponować rozwiązań, które przez Polaków zostaną odebrane obojętnie lub nawet negatywnie. Może to źle wpłynąć na sprzedaż oraz renomę firmy, a utratę zaufania bardzo trudno odbudować. Dlatego przed podjęciem jakichkolwiek działań, warto zrobić uprzednio szeroki research.
Aby dobrze wejść w rynek, należy przede wszystkim poznać zamiłowania oraz pragnienia swoich klientów. Jeśli jeszcze nie prowadzi się własnej firmy, można to robić na podstawie konkurencji, badając jej ofertę i obserwując, co działa, a co nie. Śledząc historię poczynań klientów oraz wiedząc, na co zwracają uwagę, a na co nie, można zbudować bardzo solidną usługę lub produkt, który się sprzeda. Przykłady dobrych wdrożeń można znaleźć na https://symetria.pl/realizacje/kreujemy/.