Systemy VoIP zapewniają elastyczny i opłacalny sposób dla firm, aby połączyć swoich pracowników ze sobą i ze światem. Jednak nie wszystkie systemy VoIP są stworzone tak samo. System VoIP, który działa dobrze dla jednej firmy może nie być najlepszym wyborem dla innej. To dlatego, że każda firma ma swoje własne, unikalne potrzeby, cele i kulturę.
Firmy muszą dostosować swoje systemy VoIP do swoich unikalnych wymagań – dlatego na rynku jest dziś tak wiele różnych typów dostosowywanych systemów VoIP. Oto kilka przykładów:
1) Małe firmy mogą korzystać z hostowanych usług VoIP świadczonych przez dostawców zewnętrznych lub korzystać z rozwiązań opartych na oprogramowaniu, które instalują na własnych serwerach. Rozwiązania te pozwalają małym firmom utrzymać koszty na niskim poziomie dzięki outsourcingowi konserwacji sprzętu i wsparcia technicznego, a jednocześnie zapewniają pracownikom dostęp do zaawansowanych funkcji, takich jak mobilność i zunifikowane funkcje komunikacyjne (które integrują głos, wideo i wiadomości) oferowane w ramach takiego rozwiązania jak wirtualna centrala.
2) Średnie przedsiębiorstwa mogą skorzystać z opartych na chmurze wersji tych samych rozwiązań hostowanych lub zakupić licencje na oprogramowanie od producentów takich jak Cisco czy Avaya, które umożliwiają integrację z istniejącymi biurowymi systemami telefonicznymi w celu zaoferowania możliwości ujednoliconej komunikacji w wielu działach organizacji.
Pierwszym i najczęstszym sposobem, w jaki firmy dostosowują swoje systemy VoIP, jest zmiana interfejsu. Firma może chcieć zmienić schemat kolorów telefonu, dodać logo lub obrazy do ekranu, a nawet zmienić to, jak wygląda całkowicie.
Innym sposobem, w jaki firmy dostosowują swoje systemy VoIP jest dodawanie do nich nowych funkcji. Niektóre z tych funkcji mogą być już wbudowane w platformę, ale nie są wykorzystywane przez wszystkich użytkowników, podczas gdy inne mogą być stworzone specjalnie na potrzeby Twojej firmy.
Trzecim sposobem, w jaki firmy mogą dostosować swoje systemy VoIP, jest modyfikacja uprawnień użytkowników, tak aby tylko określone osoby miały dostęp do pewnych części platformy. Może to być przydatne, jeśli chcesz ograniczyć dostęp do wrażliwych informacji lub przyznać dodatkowe uprawnienia określonym użytkownikom w organizacji.
Na koniec możesz chcieć skonfigurować ustawienia dla konkretnych urządzeń lub lokalizacji w zależności od tego, kto z nich korzysta i gdzie znajdują się one na terenie Twojej organizacji.