Zakupy coraz częściej przenoszą się do sieci. Nie dziwi więc, że przedsiębiorcy zamiast na sklepy stacjonarne stawiają na internetowe. Ich założenie jednak nie zawsze wiąże się z sukcesem, często przez dużą konkurencję. Co zrobić, żeby sklep wyróżnił się na tle reszty?
Strona sklepu internetowego powinna nie tylko ładnie wyglądać, ale być też funkcjonalna. Trzeba też ją odpowiednio wypromować np. poprzez usługi SEO. Zająć się tym mogą sprawdzone firmy, gdzie dużą pomocą mogą być wdrożenia Magento. Daje to gwarancję znalezienia się wysoko w rankingach wyszukiwarek, co oznacza znacznie więcej klientów. Statystyki pokazują, że dobre pozycjonowanie to wzrost zysków nawet o kilkadziesiąt procent. Na stronie powinny znaleźć się jakościowe zdjęcia i opisy, w czym również mogą pomóc specjaliści.
Wiele osób wyobraża sobie, że prowadzenie sklepu internetowego mocno ogranicza kontakt z klientem. Jest to jednak nieprawda. Należy odbierać jak najwięcej telefonów i odpisywać na jak najwięcej maili. Dobry kontakt z klientem pomoże zyskać jego trwałe zaufanie i następne zakupy. Ważne jest też bieżące kontrolowanie zwrotów i gwarancji, gdzie należy jak najszybciej wysyłać i odsyłać paczki.